
Na czym polega diagnoza pedagogiczna?
Diagnoza pedagogiczna to indywidualny proces pozwalający spojrzeć głębiej na trudności dziecka związane z nauką, koncentracją, pamięcią czy organizacją pracy. Obejmuje ocenę funkcji poznawczych i szkolnych – takich jak percepcja, uwaga, pamięć, rozumienie, grafomotoryka czy umiejętności językowe i matematyczne.
W naszym gabinecie diagnoza prowadzona jest w spokojnej atmosferze – z myślą o dziecku i jego realnych potrzebach.
Jak wygląda diagnoza pedagogiczna?
Diagnoza składa się zazwyczaj z dwóch spotkań:
Po zakończeniu diagnozy, w ciągu 10 dni roboczych, rodzic otrzymuje pisemną opinię – z podsumowaniem wyników i zaleceniami dotyczącymi dalszej pracy, terapii lub wsparcia w szkole.
Kiedy warto zgłosić się na diagnozę pedagogiczną?
Rozważ diagnozę pedagogiczną, jeśli:
- dziecko ma trudności w nauce – mimo wysiłku i ćwiczeń,
- nauczyciele sugerują możliwe specyficzne trudności w uczeniu się,
- pojawiają się problemy z koncentracją, zapamiętywaniem, zrozumieniem poleceń,
- dziecko unika szkoły, stresuje się sprawdzianami, nie wierzy w swoje możliwości,
- chcesz sprawdzić, czy dziecko jest gotowe do rozpoczęcia nauki szkolnej.

Co daje diagnoza pedagogiczna?
To ważny krok w kierunku mądrego i skutecznego wsparcia – dopasowanego do indywidualnych potrzeb dziecka.
Informacje organizacyjne