
Jak wygląda konsultacja TUS?
To jedno spotkanie, które pozwala sprawdzić, czy trening umiejętności społecznych będzie dla dziecka odpowiednim rozwiązaniem. Celem konsultacji TUS jest ocena, w jaki sposób dziecko funkcjonuje w relacjach, jak reaguje na sytuacje społeczne oraz do jakiej grupy może zostać przypisane.
W trakcie spotkania:
- opiekun wypełnia kwestionariusz dotyczący kompetencji społecznych dziecka,
- dziecko bierze udział w zajęciach próbnych, podczas których obserwowane są jego reakcje i zachowania,
- po zakończeniu spotkania terapeuta podejmuje decyzję o ewentualnym udziale dziecka w grupowych zajęciach TUS.
Grupy dobierane są z uwzględnieniem wieku rozwojowego, a nie metrykalnego – dzięki temu każde dziecko ma szansę czuć się bezpiecznie i być we właściwym dla siebie środowisku.
Kiedy warto zgłosić się na konsultację TUS?
Z konsultacji warto skorzystać, jeśli:
- dziecko ma trudności w kontaktach z rówieśnikami,
- obserwujesz kłopot z rozpoznawaniem, wyrażaniem lub nazywaniem emocji,
- dziecko ma rozpoznane zaburzenia rozwojowe, takie jak autyzm, ADHD, mutyzm wybiórczy, zaburzenia lękowe lub adaptacyjne,
- pojawiają się problemy z przestrzeganiem zasad i reguł w grupie.

Co można zyskać dzięki konsultacji TUS?
To spotkanie daje rodzinie czas i przestrzeń na spokojne zrozumienie sytuacji oraz ocenę, czy Trening Umiejętności Społecznych to rzeczywiście to, czego dziecko w danym momencie potrzebuje.
Informacje organizacyjne